Povinné informace dle zákona č.106/1999 Sb.Povinně zveřejňované informace ve smyslu zákona č.106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, v platném znění download - zip (44kb)
Podle zákona o obcích č.128/2000 Sb., v platném znění rozlišujeme dvojí působnost obcí: - samostatnou, to znamená správu záležitostí v obecním zájmu, pokud není svěřena kraji nebo pokud nejde o výkon přenesené působnosti nebo výkon státní správy správními úřady. Činností, kterou se tedy tato obec zabývá je spravování obecního majetku a hospodaření, ustanovení orgánů obce a dbání na dodržování zákonných norem pokud zákon nestanoví jinak - přenesenou, to znamená, že obec vykonává státní správu ve věcech jí svěřených, například matrika, evidence obyvatel, vydávání občanských průkazů a cestovních dokladů apod. Právní poměry obcí a měst upravují zákony č. 1/1993 Sb., a zákon č. 128/2000 Sb., v platném znění. Získávání informací na Obecním úřadu Tlumačovnázev a adresa: Obecní úřad Tlumačov 107 344 01 Domažlice telefon: 379 778 231 e-mail: podatelna(zavinac)obectlumacov.cz starosta(zavinac)obectlumacov.cz (starosta obce) úřední hodiny: administrativa Po,Út,Čt,Pá 8.30 – 12.00 St 14.00 – 18.00 starosta nebo místostarosta Po, St 17.00 – 18.00 zveřejňování informací: 1. na úředních deskách v Tlumačově a na Filipově Hoře 2. místním rozhlasem 3. na webových stránkách obce obsah zveřejňovaných informací: 1. zápisy ze zasedání zastupitelstva 2. obecně závazné vyhlášky a nařízení obce 3. rozpočet obce roku minulého a současného 4. návrh rozpočtu obce na další období 5. zveřejnění záměru
Podání žádosti o poskytnutí informaceŽádost lze podat ústně nebo písemně. Ústní žádost, na kterou není vyžádána písemná odpověď, se neeviduje, ostatní se evidují. Písemná žádost, která je doručena Obecnímu úřadu je řádně zaevidována a předána k řešení kompetentnímu pracovníkovi k řešení. Lhůta pro odpověď běží dnem, kdy byla žádost zaevidována. Z podání musí být zřejmé, kdo je činí (jméno, příjmení, adresa žadatele, jeho podpis), jaká informace je požadována a kterému povinnému subjektu je určena (obecní úřad). Neobsahuje-li podání tyto údaje, není ve smyslu zákona č.1/1999 Sb., podáním a obecní úřad ho odloží. Je-li obsah žádosti nesrozumitelný, nebo je formulován příliš věcně, vyzve odpovědný pracovník žadatele ve lhůtě do 7 dnů od podání žádosti, aby žádost upřesnil. Neodpoví-li žadatel do 30 dnů, zpracovatel žádost zamítne. V případě, že se požadovaná informace nevztahuje k působnosti obce, sdělí obec tuto skutečnost žadateli do 3 dnů po zaevidování.
Lhůty při vyřizování žádostiposkytnutí informace - do 15 dnů od přijetí prodloužení lhůty pro poskytnutí informace - až o 10 dnů rozhodnutí o odepření informace - do 15 dnů od přijetí odkaz žadatele na zveřejněnou informaci - do 7 dnů od přijetí sdělení o odložení žádosti - do 3 dnů od přijetí výzva k upřesnění žádosti - do 7 dnů od přijetí lhůta pro upřesnění žádosti pro žadatele - do 30 dnů od výzvy lhůta pro podání odvolání - do 15 dnů ode dne doručení rozhodnutí lhůta pro vyřízení odvolání - do 15 dnů od předložení odvolání odvolacímu orgánu Lhůtu pro poskytnutí informace lze prodloužit ze závažných důvodů, kterými jsou: - vyhledávání a sběr potřebných informací v jiných úřadovnách, které jsou oddělené - vyhledávání a sběr objemného množství oddělených a odlišných informací požadovaných v jedné žádosti - konzultace s jiným povinným subjektem, který má závažný zájem na rozhodnut nebo mezi dvěma nebo více složkami povinného subjektu, které mají závažný zájem na předmětu žádosti
Odvolání proti rozhodnutí- rozhodnutí se doručuje do vlastních rukou žadatele - odvolání se podává pouze písemnou formou a adresuje se obecnímu úřadu, musí obsahovat jméno a příjmení žadatele a odůvodnění, v čem je spatřováno porušení zákona, čeho se žadatel domáhá - v souladu s příslušným ustanovením zákona č.106/1999 Sb., obecní úřad neposkytuje takové informace, u nichž to zákon zakazuje, tj. v případě ochrany utajovaných skutečností, ochrany soukromí a osobnosti, ochrany obchodního tajemství, ochrany důvěrnosti majetkových poměrů a v případě dalších omezení práva na informace V souladu s tímto ustanovením obecní úřad stanovil, že neposkytuje informace. Které se vztahují výlučně k vnitřním personálním předpisům povinného subjektu a dále v případě, že jde o novou informaci, která vznikla při přípravě rozhodnutí úřadu do doby, kdy se příprava ukončí rozhodnutím. Informace se neposkytují elektronickou poštou.
Úhrada nákladů a sazebníkÚhrada se provádí dle přiloženého sazebníku nákladů spojených s vyhledáváním a poskytováním informací ve znění zákona č.106/1999 Sb. 1. Kopírování na kopírovacích strojích: Jednostranně A4 - 3,- Kč, oboustranně - 6,-Kč Jednostranně A3 - 6,- Kč, oboustranně - 12,-Kč 2. Technické nosiče: Disketa 3,5“ - 20,-Kč/kus, CD-ROM - 60,-Kč/kus 3. Poštovní poplatky dle platných tarifů České pošty 4. Osobní náklady: V případě, že bude nutno informaci vyhledat v archivu, účtuje se 40,-Kč /hodinu, to znamená 20,-Kč za každou i započatou půlhodinu 5. Celková sazba poplatku stanoví se součtem všech použitých položek, v případě užití i správního poplatku se účtuje i správní poplatek. Schváleno na zasedání zastupitelstva obce Tlumačov dne 24.11.2006 Vypracoval: Jaroslav Konop - starosta obce |
Oficiální stránky obce Tlumačov okres Domažlice
© 2006 Obec Tlumačov. Všechna práva vyhrazena. Design by seba@email.cz, webmaster vhorn@seznam.cz |
![]() |
středa 20. 2. 2019 svátek má Oldřich |
![]() |
tisk |